Če bereš ta prispevek, imaš verjetno svoj posel (bravo!) in si že slišal za registracijo znamke, vendar ne veš točno, kaj je njen namen in zakaj je pomembna za tvoj posel. Brez skrbi, za lažje razumevanje ti spodaj predstavljam štiri najpogostejše napake v zvezi z znamko, ki jih opažam pri svojem delu.

Napaka št. 1: Ne veš, kaj (že) imaš

Kaj je pravzprav znamka? Znamka označuje tvoj posel ter skrbi za razlikovanje tvojih produktov in storitev od produktov in storitev drugih. Lahko je logotip, slogan ali ime podjetja. In prav slednje je znamka, na katero se mnogi na začetku naprej osredotočijo. Že s samo ustanovitvijo podjetja uživaš pravico do izključnosti uporabe imena svojega podjetja (mimogrede, imenu podjetja pravniki rečemo firma).

Če ugotoviš, da se ime drugega (konkurenčnega) podjetja ne razlikuje jasno od tvojega prej registriranega imena podjetja (ali registrirane znamke, če jo že imaš),imaš pravico s tožbo zahtevati, da drugi prenehajo uporabljati ime podjetja, njegov izbris iz registra in odškodnino.

Neupravičena uporaba imena podjetja ali druge oznake podjetja, ki povzroča ali bi lahko povzročilo zmedo na trgu, pa se lahko šteje tudi za dejanje nelojalne konkurence, tj. dejanje, ki v nasprotju z dobrimi poslovnimi običaji ter s katerim se povzroči ali bi se lahko povzročilaškoda drugemu podjetju. Varstvo pred nelojalno konkurenco ti omogoča, da dosežeš prepoved nadaljnjih dejanj nelojalne konkurece.

Skratka, četudi nimaš registrirane znamke, nisi povsem brez (pravnih) sredstev, da bi drugim preprečeval neupravičeno uporabo imena ali drugih oznak tvojega podjetja. Registrirana znamka pa vse to bistveno olajša. Kako? Beri dalje.

Napaka št. 2: Nimaš registrirane znamke

Spomni se, koliko truda in časa si vložil v prepoznavnost svojega posla – od izbire imena do oblikovanja logotipa, preverjanja razpoložljivosti domene in ustanovitve podjetja z izbranim imenom. Vse to je lahko zaman, če se nisi prepričal v dvoje: 1. da nimaš konkurentov, ki bi lahko z enakim ali podobnim imenom pri tvojih strankah ustvarjali zmedo; 2. da si preprečil, da bi kdo drug od tebe zahteval, da spremeniš ime ali logotip svojega posla.

Pogosto podjetniki menijo, da z izbiro imena, registracijo domene ali že z uporabo imena na Facebooku ali drugih družbenih omrežjih samodejno pridobijo pravico do izključne uporabe tega imena. Vendar je le registracija znamke tista, ki ti omogoča izključno pravico, da drugim preprečuješ, da bi uporabljali podobno ali enako znamko. S tem se zavaruješ, da bi ti kdo znamko ukradel ali užival sadove truda, ki si ga vložil v izgradnjo svoje prepoznavnosti. Predvsem pa ti registracija znamke zagotavlja notranji mir, da si si zagotovil ekskluzivno imetništvo svoje znamke in s tem monopol.

Registrirana znamka daje precej večjo moč kot uveljavljanje zahtevkov na podlagi nelojalne konkurence, saj moraš v primeru registrirane znamke zgolj dokazati, da si imetnik registrirane znamke, kar, zahvaljujoč javnim registrom registriranih znamk, ni težko, in pa dejstvo, da je tvoja znamka kršena. Za uveljavljanje zahtevkov iz naslova varstva pred nelojalno konkurenco pa je po drugi strani potrebno dokazati, da je bilo dejanje storjeno v nasprotju z dobrimi poslovnimi običaji, kar je lahko precej težje, kot se morda zdi na prvi pogled. Prav tako je v primeru zahtevkov iz naslova varstva pred nelojalno konkurenco potrebno dokazati, da je nastala ali bi utegnila nastati škoda, kar je spet bistveno težje dokazati, kot pa dejstvo, da nekdo neupravičeno (zgolj) uporablja tvojo registrirano znamko.

Napaka št. 3: Skok v neznano

Zdaj torej veš, da če znamko registriraš, je drugi ne morejo uporabljati brez tvojega dovoljenja. Seveda pa to velja tudi v nasprotni smeri – če ima nekdo registrirano znamko, je ti ne smeš uporabljati. Paziti moraš torej, da tvoja znamka ni enaka ali preveč podobna že registrirani znamki.

Preden se podaš na pot registracije svoje znamke ali še boljše, preden se dokončno odločiš za ime svojega posla, je potrebno opraviti celovit in temeljit pregled obstoječih znamk. Prav opustitev tega koraka je najpogosteje razlog, da je registracija znamke kasneje zavrnjena zaradi enake ali podobne obtoječe registrirane znamke. Temu se lahko izogneš z uporabo brezplačnih iskalnikov, kot je TMview, ki ti omogočajo, da preveriš, da je ime, logotip ali slogan, ki ga želiš, še na voljo.

Napaka št. 4: Odlašanje

Da ponoviva: tudi brez registracije nisi povsem brez moči, da bi drugim preprečil uporabo tvoje znamke, vendar je prav registracija tista, ki ti daje resnično in zanesljivo (super)moč, da lahko poskrbiš, da je znamka zares le tvoja. Seveda je registracija uspešna le v primeru, da je znamka razpoložljiva za registracijo (tj. da pred tabo ni kdo drug registriral enake ali podobne znamke), kar ugotoviš s temeljitim pregledom.

In za konec – največja napaka, ki jo lahko storiš, je ta, da po tem, ko si prepoznal pomen in smiselnost registracija znamke ter preveril razpoložljivost znamke, preprosto ne storiš ničesar. Zavedaj se, da se lahko razpložljivost znamke hitro spremeni – že naslednji dan lahko nekdo vloži prijavo za registracijo enake ali podobne znamke. Kljub temu, da nas vse pesti pomanjkanje časa, je registracija znamke nekaj, s čimer ne gre odlašati. Gre za tekmo, v kateri zmagujejo hitrejši in v kateri zmagovalec (tj. tisti, ki je prvi vložil prijavo za registracijo znamke) pobere vse.

Če se želiš izogniti zgornjim napakam ter si zagotoviti pravočasno in učinkovito registracijo svoje znamke, se nam oglasi. Ne pozabi, brez registracije tvoja znamka ni zares le tvoja.

Kategorije: Znamka

0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja