V poslu sta ugled in prepoznavnost nenadomestljiva. Jedro ugleda in prepoznavnosti je vaše ime, logotip ali slogan, ki pomaga, da stranke vaše delo povezujejo z vami in vas ne zamenjujejo s konkurenco. Če kdo drug (hote ali nehote) uporablja enako ali podobno ime ali logotip, lahko s tem ustvarja zmedo in drastično razvodeni vaš ugled in prepoznavnost. Prav zato je registracija znamke, ki vam omogoča, da vsem ostalim, ki nimajo vašega dovoljenja, preprečujete uporabo vaše znamke, tako pomembna.

Zakaj še registrirati znamko?

  1. Celostna poizvedba. Pred prijavo znamke je potrebno opraviti pomembno “domačo nalogo”. Prepričati se je namreč treba, da je vašo znamko sploh mogoče registrirati. Navidezno enostavno opravilo je zlasti v primeru, ko hitra poizvedba na področju, na katerem delujete, pokaže na obstoj podobnih ali enakih znamk, smiselno prepustiti usposobljenemu zastopniku za znamke.
  2. Stroški menjave znamke. Če znamke ne registrirate, vabite svoje konkurente na odprt lov za uporabo enake ali podobne znamke. Če se kasneje izkaže, da enako ali podobno znamko uporablja še kdo, ste verjetno porabil celo premoženje za izgradnjo ugleda in prepoznavnosti, ki nista le vaša. Nočna mora, ki so jo doživeli premnogi, da je vam ne bi bilo treba.
  3. Izguba strank. Ne precenjujte pozornosti strank. Če ste prisiljeni v menjavo znamke, lahko zaradi zmede, ki nastane s tem, izgubite marsikatero stranko.
  4. Izključne pravice. Registracija znamka vam daje izključno pravico do uporabe znamke na določenem geografskem območju (opomnik: “svetovna znamka” oziroma znamka, ki bi vam omogočila globalno zaščito z eno registracijo, žal ne obstaja).
  5. Širitev poslovanja. Če znamke ne registrirate, je lahko vaša širitev na tuje trge precej težja. Če vas pri registraciji vaše znamke prehiti kdorkoli v katerikoli državi EU, se lahko obrišete pod nosom za znamko EU, ki je vsebinsko in finančno nedvomno najugodnejša zaščita znamke v E(z eno prijavo namreč dosežete vseh 28 držav EU).
  6. Pregon kršiteljev. Proti vsem, ki uporabljajo vašo registrirano znamko brez vašega soglasja, lahko sprožite sodni spor in zahtevate odškodnino za kršitev.
  7. Odškodnina in pravdni stroški. Če vi kršite registrirano znamko drugega, boste poleg obveznosti menjave znamke dolžni plačati še odškodnino in povrniti pravdne stroške. Auč.

BONUS: Kot prednost registracije znamke ne gre zanemariti tudi miren spanec, ki ga prinaša zavedanje, da ste poskrbel za zaščito verjetno ključne vrednosti svojega posla, ki pa nima le obrambne vrednosti (beri: boj proti posnemovalcem), ampak je lahko tudi pomemben (dodaten) vir prihodkov (npr. licenciranje, franšiza).

Se želite izogniti zgoraj opisanim nevarnostim nepravočasne registriracije znamke in si zagotoviti miren spanec? Naj vam pomagamo.

Kategorije: Znamka

0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja